„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 1
Napisz procedurę POSADZKA, po wywołaniu której będzie rysowana posadzka, jak na rysunku poniżej. Szerokość i wysokość posadzki wynosi 400. Rysunek powinien być na środku ekranu.
Rozwiązanie:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 |
oto posadzka cs pod ws 200-40 lw 90 np 200-40 pw 90 powtórz 2 [rzad1 rzad2] rzad1 wróć już =================================================== oto kw :bok pod ws :bok/2 lw 90 np :bok/2 pw 90 wielokąt [powtórz 4 [np :bok pw 90]] lw 90 ws :bok/2 pw 90 np :bok/2 już =================================================== oto rzad1 powtórz 2 [ziel zol] ziel ws 400 pw 90 np 80 lw 90 już =================================================== oto rzad2 powtórz 2 [zol ziel] zol ws 400 pw 90 np 80 lw 90 już =================================================== oto ziel ukm "ciemnozielony5 niech "bok 400/5 powtórz 4 [kw :bok-(npw-1)*(:bok/4)] np 80 już =================================================== oto zol ukm "żółty kw 80 np 80 już |
Wynik działania programu:
POSADZKA