Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2

20 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 3

Napisz procedurę ROZGWIAZDA :n, która będzie tworzyła pokazane rysunki. Parametr :n  określa liczbę elementów w każdym z ramion rozgwiazdy. Może on przyjmować wartości od 0 do 10. Rysunek powinien być możliwie duży i na środku ekranu. Na rysunkach widać przykładowe wywołania procedury ROZGWIAZDA dla parametrów 0, 1 i 3.

Rozwiązanie:

oto rozgwiazda :n
 cs
 pod
 powtórz 6 [pw npw*360/6
 ram :n 
 wróć]
już

===================================================

oto gw :bok
 np :bok
 pw 120
 wars :bok
 warz :bok
 lw 60
 np :bok
 lw 120
 np :bok
 pw 60
 np :bok
już

===================================================

oto ram :ile
 niech "bok 166/(:ile*2+1)
 powtórz :ile+1 [gw :bok]
już

===================================================

oto trs :bok
 wielokąt [powtórz 3 [np :bok pw 120]]
 np :bok
 pw 60
już

===================================================

oto trz :bok
 wielokąt [powtórz 3 [np :bok lw 120]]
 np :bok
 pw 60
już

===================================================

oto wars :bok
 ukm "żółty10
 powtórz 6 [trs :bok]
już

===================================================

oto warz :bok
 ukm "brązowy
 powtórz 6 [trz :bok]
już

Wynik działania programu:

 

ROZGWIAZDA 2

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.