„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 2
Napisz procedurę KWIATEK, po wywołaniu której będzie rysowany taki wzór, jak na rysunku poniżej. Bok każdego z rombów powinien wynosić 60.
Rozwiązanie:
oto kwiatek sr już =================================================== oto sr ukm [230 0 73] powtórz 5 [romb kaw pw 72] już =================================================== oto romb wielokąt [powtórz 2 [np 60 pw 72 np 60 pw (180-72)]] już =================================================== oto kawp pw 72/2 np 60 pw 36 np 60 lw 108 romb lw 72 romb np 60 lw 36 np 60 pw 108 pw 72/2 już =================================================== oto kawl lw 72/2 np 60 pw -36 np 60 pw 180-72*2 romb pw 72 romb pw 72 np 60 lw -36 np 60 pw -108 pw -72/2 już =================================================== oto kaw np 60 kawl kawp lw 72/2 romb pw 72/2 ws 60 już
Wynik działania programu:
KWIATEK