Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2

20 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 1

Napisz procedurę POSADZKA, po wywo­łaniu której będzie rysowana posadzka, jak na ry­sun­ku poniżej. Szerokość i wysokość posadzki wynosi 400. Rysunek powinien być na środku ekranu.

Rozwiązanie:

oto posadzka
 cs
 pod
 ws 200-40
 lw 90
 np 200-40
 pw 90
 powtórz 2 [rzad1 rzad2]
 rzad1
 wróć
już
===================================================

oto kw :bok
 pod
 ws :bok/2
 lw 90
 np :bok/2
 pw 90
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok pw 90]]
 lw 90
 ws :bok/2
 pw 90
 np :bok/2
już

===================================================

oto rzad1
 powtórz 2 [ziel zol]
 ziel
 ws 400
 pw 90
 np 80
 lw 90
już

===================================================

oto rzad2
 powtórz 2 [zol ziel]
 zol
 ws 400
 pw 90
 np 80
 lw 90
już

===================================================

oto ziel
 ukm "ciemnozielony5
 niech "bok 400/5
 powtórz 4 [kw :bok-(npw-1)*(:bok/4)]
 np 80
już

===================================================

oto zol
 ukm "żółty
 kw 80
 np 80
już

Wynik działania programu:

 

POSADZKA

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.