Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 5 (2006/07) etap 2

21 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 5 (2006/07) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 2

Wachlarz składa się z równo rozłożonych ramion o długości 300. Rysunek pomocniczy przedstawia zakończenie ramienia. Bok zamalowanego kwadracika ma długość 10. Lewy kwadracik zamalowany jest kolorem zielonym, prawy czerwonym. Napisz procedurę o nazwie WACHLARZ :n, która będzie rysowała takie wachlarze. Parametr :n oznacza liczbę ramion wachlarza i zmienia się w zakresie od 4 do 11.

Rozwiązanie:

oto wachlarz :n
 cs
 pod
 ws 150
 lw 90
 opu
 powtórz :n [ram 
 pw (180/(:n-1))]
 wróć
już

===================================================

oto ram
 np 300
 lew 
 pra
 ws 300
już

===================================================

oto pra
 opu
 niech "bok 10
 ws :bok*4
 powtórz 3[
 niech "a npw
 powtórz 2 [np (5-:a)*:bok pw 90]
 ]
 ukm "czerwony
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok pw 90]]
 pod
 pw 90
 np :bok*3
 pw 90
 np :bok
 opu
już

===================================================

oto lew
 opu
 niech "bok 10
 ws :bok*4
 powtórz 3[
 niech "a npw
 powtórz 2 [np (5-:a)*:bok lw 90]
 ]
 ukm "zielony
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok lw 90]]
 pod
 lw 90
 np :bok*3
 lw 90
 np :bok
 opu
już

Wynik działania programu:

 

WACHLARZ

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 5 (2006/07) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 5 (2006/07) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.