„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 2
Wachlarz składa się z równo rozłożonych ramion o długości 300. Rysunek pomocniczy przedstawia zakończenie ramienia. Bok zamalowanego kwadracika ma długość 10. Lewy kwadracik zamalowany jest kolorem zielonym, prawy czerwonym. Napisz procedurę o nazwie WACHLARZ :n, która będzie rysowała takie wachlarze. Parametr :n oznacza liczbę ramion wachlarza i zmienia się w zakresie od 4 do 11.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
WACHLARZ