Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 4 (2005/06) etap 2

21 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 4 (2005/06) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 1

Napisz procedurę KWIAT, po wywołaniu której, na środku ekranu, będzie rysowany kwiatek, jak na rysunku poniżej. Rysunek powinien być możliwie duży.

Rozwiązanie:

oto kwiat
 cale 273
już
===================================================

oto cale :bok
 cs
 niech "bok2 pkw(:bok*:bok/2)
 niech "odc :bok-:bok2
 niech "pier (pkw(:odc*:odc*2))/2
 pod
 ws :odc+:pier
 lw 90
 np :odc+:pier
 pw 90
 opu
 kawz :bok
 wars :bok
 wróć
już

===================================================

oto gw :bok
 niech "bok2 pkw(:bok*:bok/2)
 niech "odc :bok-:bok2
 np :odc
 pw 90
 np :odc
 lw 90
 ukm "pomarańczowy
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok2 pw 135 np :bok pw 135 np :bok2 pw 90 np (:bok2-:odc) pw 90]]
 ws :odc 
 lw 90
 np :odc
 pw 90
już

===================================================

oto kaws :bok
 niech "bok2 pkw(:bok*:bok/2)
 niech "odc :bok-:bok2
 ukm "żółty
 wielokąt[powtórz 4 [np :bok pw 90]
 np :odc
 lw 45
 np :odc
 pw 90
 powtórz 4 [np :bok pw 90]
 pw 90
 np :odc
 pw 45
 np :odc]
 powtórz 4 [np :bok mini :bok]
 np :odc
 lw 45
 np :odc
 pw 90
 powtórz 4 [np :bok mini :bok]
 pw 90
 np :odc
 pw 45
 np :odc
 pw 180
już

===================================================

oto kawz :bok1
 
 niech "bok3 pkw(:bok1*:bok1/2)
 niech "odc :bok1-:bok3
 niech "bok2 (:bok1/6+pkw(:odc*:odc*2))/2
 powtórz 4 [
 ukm "pomarańczowy pr :bok1 :bok2
 np :bok1
 pw 90]
 
 
 ukm "żółty
 
 wielokąt [powtórz 4 [powtórz 2 [np :bok1 lw 90 np :bok2 lw 90]
 np :bok1 pw 90]
 
 pw 90
 np :odc
 pw 45
 np :odc
 pw 180
 
 powtórz 4 [powtórz 2 [np :bok1 lw 90 np :bok2 lw 90]
 np :bok1 pw 90]
 
 
 
 np :odc
 lw 45
 np :odc
 pw 90
 ]
już

===================================================

oto mini :bok
 niech "bok2 (pkw(:bok/2/3*:bok/2/3/2))
 niech "bok1 (:bok/2/3)
 ukm "biały
 wielokąt [np :bok2 lw 135
 np :bok1 lw 135
 np :bok2
 ]
 pw 90
już

===================================================

oto pr :bok1 :bok2
 wielokąt [powtórz 2 [np :bok1 lw 90 np :bok2 lw 90]]
już

===================================================

oto wars :bok
 kaws :bok
 gw :bok
już

Wynik działania programu:

 

KWIAT

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 4 (2005/06) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.