„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 2
Bukiet składa się z kwiatków, takich, jak na rysunku pomocniczym. Kwiatek składa się z trzech płatków będących kwadratami, rozłożonych równomiernie dookoła. Każda łodyżka kwiatka jest długości trzy razy większej, niż bok kwadratu, który tworzy płatek. Kwadraty mają zamalowane wnętrze losowo wybranym kolorem.
Napisz procedurę o nazwie BUKIET :n, po wywołaniu której, będą rysowane bukiety. Parametr :n oznacza liczbę kwiatków. Może on się zmieniać w zakresie od 1 do 6. Obok przykładowe wywołanie procedury BUKIET dla parametru :n równego 6.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 |
oto bukiet :n cale :n 169 już =================================================== oto cale :n :bok cs powtórz :n [kwiat :bok pw 360/:n] już =================================================== oto kw :bok ukm jld wielokąt [powtórz 4 [np :bok pw 90]] już =================================================== oto kwiat :l np :l pak :l/3 ws :l już =================================================== oto pak :bok lw 45 powtórz 3 [kw :bok pw 120] pw 45 już |
Wynik działania programu:
BUKIET 6