Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2

21 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 2

Napisz procedurę KWIATEK, po wywo­łaniu której będzie rysowany taki wzór, jak na rysunku poniżej. Bok każdego z rombów powinien wynosić 60.

Rozwiązanie:

oto kwiatek
 sr
już

===================================================

oto sr
 ukm [230 0 73]
 powtórz 5 [romb kaw pw 72]
już

===================================================

oto romb
 wielokąt [powtórz 2 [np 60 pw 72 np 60 pw (180-72)]]
już

===================================================

oto kawp
 pw 72/2
 np 60
 pw 36
 np 60
 lw 108
 romb
 lw 72
 romb
 np 60
 lw 36
 np 60
 pw 108
 pw 72/2
już

===================================================

oto kawl
 lw 72/2
 np 60
 pw -36
 np 60
 pw 180-72*2
 romb
 pw 72
 romb
 pw 72
 np 60
 lw -36
 np 60
 pw -108
 pw -72/2
już

===================================================

oto kaw
 np 60
 kawl
 kawp
 lw 72/2
 romb
 pw 72/2
 ws 60
już

Wynik działania programu:

 

KWIATEK

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 4 (2005/06) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.