„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 3
Napisz procedurę POSADZKA :ile, po wywołaniu której będą rysowane posadzki o długości boku 450 takie, jak poniżej. Parametr :ile określa liczbę małych trójkątów w jednym rzędzie wewnętrznej kwadratowej części posadzki. Może on zmieniać się w zakresie od 3 do 14. Rysunek powinien być na środku ekranu. Poniższe rysunki przedstawiają przykładowe wywołania procedury POSADZKA dla różnych wartości parametru :ile.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
POSADZKA 3