Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2

20 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 3

Zadanie 3

Posadzka jest kwadratem, który składa się z dwóch rodzajów elementów. Kolory zamalowanych elementów, to żółty i niebieski, ramka powinna być koloru czerwonego, tak jak widać na rysunkach (odcień kolorów jest dowolny). Napisz procedurę POSADZKA  :n, po wywołaniu której będą rysowane takie posadzki. Parametr :n jest liczbą naturalną (może przyjmowaćwartości od 1 do 10). Rysunek powinien być na środku ekranu. Bok dużego kwadratu powinien dla każdej wartości parametru :n wynosić 300. Na rysunkach mamy przykładowe wywołania procedury POSADZKA z różnymi wartościami parametru :n.

Rozwiązanie:

oto posadzka :n
 niech "a 300/(:n*8+2)
 cs
 pod
 ws 150
 lw 90
 np 150
 pw 90
 ukp "czerwony
 kw 300
 np :a
 pw 90
 np :a
 lw 90
 powtórz :n [kol :n]
 wróć
już

===================================================

oto x :a
 niech "b pkw (:a*2*:a)
 wielokąt [powtórz 4 [
 np :a
 pw 45
 np :b
 lw 90
 np :b
 pw 45
 np :a
 pw 90]
 ]
już

===================================================

oto kw :bok
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok pw 90]]
już

===================================================

oto kaw :a
 ukp "niebieski
 d :a
 pw 90
 np :a*4
 lw 90
 ukp "żółty
 x :a
 ukp "niebieski
 np :a*4
 d :a
 lw 90
 np :a*4
 pw 90
 ukp "żółty
 x :a
 pod
 np :a*4
już

===================================================

oto d :a
 niech "b pkw (:a*:a*2)
 wielokąt [powtórz 4 [
 np :a
 lw 45
 np :b
 pw 90
 np :b
 lw 45
 np :a
 pw 90
 ]]
już

===================================================

oto kol :n
 niech "a 300/(:n*8+2)
 powtórz :n[
 kaw :a
 ]
 ws :a*8*:n
 pw 90
 np :a*8
 lw 90
już

Wynik działania programu:

POSADZKA 10

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 3 (2004/05) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.