„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 3
Zadanie 3
Posadzka jest kwadratem, który składa się z dwóch rodzajów elementów. Kolory zamalowanych elementów, to żółty i niebieski, ramka powinna być koloru czerwonego, tak jak widać na rysunkach (odcień kolorów jest dowolny). Napisz procedurę POSADZKA :n, po wywołaniu której będą rysowane takie posadzki. Parametr :n jest liczbą naturalną (może przyjmowaćwartości od 1 do 10). Rysunek powinien być na środku ekranu. Bok dużego kwadratu powinien dla każdej wartości parametru :n wynosić 300. Na rysunkach mamy przykładowe wywołania procedury POSADZKA z różnymi wartościami parametru :n.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
POSADZKA 10