„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 3
Napisz jednoparametrową procedurę/funkcję muszka, która będzie rysowała na środku ekranu muszki takie, jak na rysunkach poniżej. Parametr określa liczbę podwójnych kolumn niebieskich sześciokątów i może przyjmować wartości od 1 do 7. Wszystkie długości boków figur widocznych na rysunku pomocniczym są równe 7.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
muszka 7