Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 12 (2013/14) etap 2

14 marca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 12 (2013/14) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 3

Napisz jednoparametrową procedurę/funkcję muszka, która będzie rysowała na środku ekranu muszki takie, jak na rysunkach poniżej. Parametr określa liczbę podwójnych kolumn niebieskich sześciokątów i może przyjmować wartości od 1 do 7. Wszystkie długości boków figur widocznych na rysunku pomocniczym są równe 7.



Rozwiązanie:

oto muszka :ile
 cs
 lw 90
 tr :ile
 wróć
 pw 90
 tr :ile
 wróć
już
===================================================

oto cos :a
 
 pw 135
 np :a
 lw 90
 np :a
 lw 45
 
 pomocniczy :a
 np :a
 pw 45
 wielokąt [powtórz 4 [np :a lw 90]
 ]
 lw 90
 np :a*2
 lw 90
 np :a
 wielokąt [powtórz 4 [np :a pw 90]]
 np :a
 lw 45
 np :a
 lw 45
 wielokąt [powtórz 4 [np :a pw 90]]
 np :a*2
 lw 90
 np :a
 wielokąt [powtórz 4 [np :a pw 90]]
 np :a
 lw 45
 
 np :a
 lw 45
 np :a*2
 pw 45
już

===================================================

oto cos2 :a
 
 pw 135
 np :a
 lw 90
 np :a
 lw 45
 
 pomocniczy :a
 np :a
 lw 45
 wielokąt [powtórz 4 [np :a pw 90]
 ]
 pw 90
 lw 90
 np :a*2
 lw 90
 np :a
 wielokąt [powtórz 4 [np :a pw 90]]
 np :a
 lw 45
 np :a
 lw 45
 
 np :a*2
 lw 90
 np :a
 
 np :a
 lw 45
 
 np :a
 lw 45
 np :a*2
 pw 45
już

===================================================

oto pierwsza :a
 opu
 pw 45
 np :a
 lw 90
 np :a
 pw 45

 cos2 :a
 cos :a
 
 lw 135
 np :a*2
 pod

===================================================

oto pomocniczy :a
 ukm "niebieski
 wielokąt [
 np :a
 lw 45
 np (:a*2)
 lw 90
 np (:a*2)
 lw 45
 np :a
 lw 45
 np (:a*2)
 lw 90
 np (:a*2)
 lw 45
 ]
 
 np :a
 lw 45
 np :a
 ukm "pomarańczowy
 wielokąt [
 powtórz 4 [np :a lw 90]
 ]
 lw 90
 np :a
 lw 45
 np :a
 pw 45
 wielokąt [powtórz 4 [np :a lw 90]
 ]
 lw 90
 np :a
 lw 90
 np :a
 lw 45
już

===================================================

oto tr :ile
 niech "a 1
 powtórz :ile [warstwa :a 7
 niech "a :a+1]
już

===================================================

oto warstwa :ile :a
 powtórz :ile [pierwsza :a]
 pw 45
 np :a*2
 powtórz 2 [lw 45 
 np :a
 lw 45
 np :a
 pw 90
 np :a]
 powtórz (:ile*2-1) [
 pw 90
 np :a
 lw 90
 np :a
 ]
 pw 90
 np :a*2
 lw 135
już

Wynik działania programu:

 

muszka 7

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 12 (2013/14) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 10 (2011/12) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.