Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 12 (2013/14) etap 2

14 marca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 12 (2013/14) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 2

Napisz jednoparametrową procedurę/funkcję motyw, po wywołaniu której powstanie na środku ekranu rysunek złożony z kwadratów. Parametr określa liczbę czerwonych zygzaków na poziomym odcinku motywu i może przyjmować wartości od 3 do 8. Szerokość jest stała i wynosi 600.




Rozwiązanie:

oto motyw :ile
 niech "bok 600/(22*:ile+1+11*2)
 cs
 pod
 np :bok*23/2
 lw 90
 np (:bok*22*:ile+1)/2+:bok/2
 pw 90
 opu
 rzad :ile
 zak :bok*23
 pw 90
 np :bok
 rzad :ile
 zak :bok*23
 wróć
 opu
już

===================================================

oto kw :bok
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok pw 90]]
 np :bok
już

===================================================

oto rzad :ile
 niech "bok 600/(22*:ile+1+11*2)
 powtórz :ile [zak :bok*23]
 pw 90
 np :bok
już

===================================================

oto spl :wys
 opu
 niech "bok :wys/11
 powtórz 11[kw :bok]
 ws :bok
 lw 90
 powtórz 9[kw :bok]
 ws :bok
 lw 90
 powtórz 8[kw :bok]
 ws :bok
 lw 90
 powtórz 5[kw :bok]
 ws :bok
 lw 90
 powtórz 4[kw :bok]
 ws :bok
 lw 90
 powtórz 1[kw :bok]
 ws :bok
 lw 90
już

===================================================

oto spp :wys
 opu
 niech "bok :wys/11
 powtórz 11[kw :bok]
 pw 90
 np :bok
 powtórz 9[kw :bok]
 pw 90
 np :bok
 powtórz 8[kw :bok]
 pw 90
 np :bok
 powtórz 5[kw :bok]
 pw 90
 np :bok
 powtórz 4[kw :bok]
 pw 90
 np :bok
 powtórz 1[kw :bok]
 pw 90
 np :bok
już

===================================================

oto zak :szer
 niech "bok :szer/23
 zygp :bok*12
 zygl :bok*12
 pw 180
już

===================================================

oto zygl :szer
 ukm "czerwony
 niech "bok :szer/12
 spl :szer/12*11
 pod
 pw 90
 np 6*:bok
 pw 90
 np 5*:bok
 pw 180
 ukm "zielony
 spl :bok*11
 pod
 lw 90
 np 4*:bok
 pw 90
 np 6*:bok
 
już

===================================================

oto zygp :szer
 ukm "zielony
 niech "bok :szer/12
 spp :szer/12*11
 pod
 lw 90
 np 6*:bok
 lw 90
 np 5*:bok
 pw 180
 ukm "czerwony
 spp :bok*11
 pod
 lw 90
 np 6*:bok
 pw 90
 np 5*:bok
 pw 90
 np 12*:bok
 lw 90
 np :bok
 pw 180
już

Wynik działania programu:

 

motyw 8

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 12 (2013/14) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 12 (2013/14) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.