Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 9 (2010/11) etap 2

22 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 9 (2010/11) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 2

Napisz procedurę BUKIET :ile :d, po wywołaniu której będą rysowane bukiety, jak na rysunkach poniżej. Parametr :ile oznacza liczbę kwiatków równomiernie rozłożonych wokół środka. Może on przyjmować wartości w zakresie od 2 do 6. Każdy kwiatek, składa się z łodygi będącej odcinkiem o długości 200 oraz płatków, których pierwszy jest odcinkiem długości 80, każdy kolejny jest krótszy od poprzedniego o wartość parametru :d. Płatki rysowane są tak długo, dopóki ich długość jest równa co najmniej 10.

Rozwiązanie:

oto bukiet :ile :d
 cs
 powtórz :ile [kwiat :d pw 360/:ile]
już

===================================================

oto kwiat :d
 np 200
 pw 60
 pak :d
 lw 60
 ws 200
już

===================================================

oto pak :d
 niech "bok 80
 dopóki [:bok>10-:d]
 [np :bok pw 60 niech "bok :bok-:d]
 niech "bok :bok +:d
 dopóki [:bok<(80+:d)]
 [lw 60 ws :bok niech "bok :bok+:d]
 
już

Wynik działania programu:

 

BUKIET 6 1

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 8 (2009/10) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 9 (2010/11) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.