„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 2
Napisz procedurę BUKIET :ile :d, po wywołaniu której będą rysowane bukiety, jak na rysunkach poniżej. Parametr :ile oznacza liczbę kwiatków równomiernie rozłożonych wokół środka. Może on przyjmować wartości w zakresie od 2 do 6. Każdy kwiatek, składa się z łodygi będącej odcinkiem o długości 200 oraz płatków, których pierwszy jest odcinkiem długości 80, każdy kolejny jest krótszy od poprzedniego o wartość parametru :d. Płatki rysowane są tak długo, dopóki ich długość jest równa co najmniej 10.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
BUKIET 6 1