„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 2
Napisz procedurę GWIAZDKI, po wywołaniu której, na środku ekranu będzie rysowany układ 6 gwiazdek stykających się wierzchołkami. Wysokość rysunku powinna wynosić przynajmniej 400. Poniżej wynik wywołania procedury GWIAZDKI.
Rozwiązanie:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 |
oto gwiazdki cs niech "bok 80 niech "kat 18 pom :bok powtórz 5 [ np :bok pw :kat pom2 :bok lw :kat ws :bok pw 72] pw 9 już =================================================== oto pom :bok ukm "szary lw 9 wielokąt[powtórz 5 [ np :bok pw 135 np (pkw(:bok*:bok*2)) pw 135 np :bok pw 90 pw 72 ] ] już =================================================== oto pom2 :bok ukm "szary np :bok pw 18 wielokąt[powtórz 5 [ np :bok pw 135 np (pkw(:bok*:bok*2)) pw 135 np :bok pw 90 pw 72 ] ] lw 18 ws :bok już |
Wynik działania programu:
GWIAZDKI