Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 4 (2005/06) etap 2

21 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 4 (2005/06) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 2

Bukiet składa się z kwiatków, takich, jak na rysunku pomocniczym. Kwiatek składa się z trzech płatków będących kwadratami, rozłożonych równomiernie dookoła. Każda łodyżka kwiatka jest długości trzy razy większej, niż bok kwadratu, który tworzy płatek. Kwadraty mają zamalowane wnętrze losowo wybranym kolorem.

Napisz procedurę o nazwie BUKIET :n, po wywołaniu której, będą rysowane bukiety. Parametr :n oznacza liczbę kwiatków. Może on się zmieniać w zakresie od 1 do 6. Obok przykładowe wywołanie procedury BUKIET dla parametru :n równego 6.


Rozwiązanie:

oto bukiet :n
 cale :n 169
już

===================================================

oto cale :n :bok
 cs
 powtórz :n [kwiat :bok pw 360/:n]
już

===================================================

oto kw :bok
 ukm jld
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok pw 90]]
już

===================================================

oto kwiat :l
 np :l
 pak :l/3
 ws :l
już

===================================================

oto pak :bok
 lw 45
 powtórz 3 [kw :bok pw 120]
 pw 45
już

Wynik działania programu:

 

BUKIET 6

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 4 (2005/06) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 4 (2005/06) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.