„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 2
Bukiet składa się z kwiatków, takich, jak na rysunku pomocniczym. Kwiatek składa się z trzech płatków będących kwadratami, rozłożonych równomiernie dookoła. Każda łodyżka kwiatka jest długości trzy razy większej, niż bok kwadratu, który tworzy płatek. Kwadraty mają zamalowane wnętrze losowo wybranym kolorem.
Napisz procedurę o nazwie BUKIET :n, po wywołaniu której, będą rysowane bukiety. Parametr :n oznacza liczbę kwiatków. Może on się zmieniać w zakresie od 1 do 6. Obok przykładowe wywołanie procedury BUKIET dla parametru :n równego 6.
1 |
Wynik działania programu:
BUKIET 6