„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 2
Napisz procedurę OKIENKO :a, po wywołaniu której, na środku ekranu, zostanie narysowany rysunek, taki jak obok. Parametr :a, oznacza długość boków zaznaczonych na rysunku. Zewnętrzna rama, będąca kwadratem jest większa od wewnętrznej ramy też będącej kwadratem o długość :a. Parametr :a może przyjmować wartości od 20 do 60.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
OKIENKO