„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 1
Napisz procedurę GWIAZDKA, po wywołaniu której, na środku ekranu, zostanie narysowany rysunek, taki jak obok. Bok kwadratu powinien wynosić 120.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 |
oto gwiazdka cs pod lw 90 np 40 pw 120 ws 40 lw 30 opu gw kaw wróć już =================================================== oto gw pw 30 ukm "czerwony wielokąt [powtórz 3 [np 120 pw 120] np 40 lw 60 np 40 pw 120 powtórz 3 [np 120 pw 120] lw 120 ws 40 pw 60 ws 40 ] już =================================================== oto kaw powtórz 6 [kw] już =================================================== oto kw powtórz 4 [np 120 lw 90] np 80 pw 60 ws 40 już |
Wynik działania programu:
GWIAZDKA