Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 9 (2010/11) etap 2

20 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 9 (2010/11) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 1

Napisz procedurę PARKIET, po wywołaniu której powstanie na środku ekranu rysunek parkietu taki, jak obok. Długość boku parkietu wynosi 420. Proporcje poszczególnych elementów odczytaj z rysunku pomocniczego.

Rozwiązanie:

oto parkiet
 cs
 pod
 ws 420/2
 lw 90
 np 420/2
 pw 90
 opu
 powtórz 4 [powtórz 4 [kw 420/4]pw 90]
 np 420/4
 pw 90
 np 420/4
 lw 90
 kw 420/2
 wróć
już

===================================================

oto kw :bok
 ukm "zielony wielokąt[powtórz 4 [np :bok pw 90]]
 niech "a :bok/7
 pw 90
 np :a
 lw 90
 powtórz 4 [np 6*:a
 lw 90
 np :a
 lw 180]
 np :a
 ukm "pomarańczowy
 wielokąt [powtórz 4 [np (5*:a) pw 90]]
 niech "pier pkw(:a*:a*2)
 ukm "żółty
 niech "b (pkw(:a*5-:pier*2)*(:a*5-:pier*2)/2)
 powtórz 4 [wielokąt [
 np :pier
 pw 45
 np (:b+:a)
 pw 90
 np :a
 pw 90
 np :a
 lw 90
 np :a
 pw 90
 np (:b)
 pw 45
 np :pier
 pw 90
 ]
 np :a*5
 pw 90]
 powtórz 2 [pw 45
 np :pier*5
 lw 135
 np :a*5
 lw 180]
 pw 90
 np :a*6
 pw 90
 np :a
już

Wynik działania programu:

 

PARKIET

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 10 (2011/12) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 1 (2002/03) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.