„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 1
Na rysunkach poniżej przedstawione są labirynty o różnych stopniach złożoności: 2, 3 oraz 6. Napisz procedurę LABIRYNT :n, po wywołaniu której, powstanie na środku ekranu rysunek labiryntu o złożoności :n. Odległości pomiędzy ścianami wynoszą 10. Parametr :n przyjmuje wartości od 2 do 10.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
LABIRYNT 10