„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 1
Napisz procedurę BLOK, po wywołaniu której na środku ekranu powstanie rysunek taki, jak poniżej. Wysokość rysunku wynosi 448


Rozwiązanie:
oto BLOK cs pod ws 448/2 lw 90 np 28*11 pw 90 opu powtórz 3 [k1 k2] k1 wróć już =================================================== oto k1 powtórz 5 [pomocniczy] ws 28*3*4 pw 90 np 28*4 lw 90 już =================================================== oto k2 powtórz 3 [ pw 90 ukm "pomarańczowy powtórz 2 [kwl 28 np 28] ws 28*2 lw 90 np 28 ukm "niebieski kw 28*2 np 28*2] pw 90 ukm "pomarańczowy powtórz 2 [kwl 28 np 28] pw 90 np 28*12 pw 180 już =================================================== oto kw :bok wielokąt [powtórz 4 [np :bok pw 90]] już =================================================== oto kwl :bok wielokąt [powtórz 4 [np :bok lw 90]] już =================================================== oto pomocniczy ukm "pomarańczowy niech "a 28 powtórz 3 [ powtórz 4 [powtórz 4 [kw :a np :a] pw 90] np :a pw 90 np :a lw 90 niech "a :a/2] ukm "niebieski niech "a :a*2 kw :a*2 pw 90 np :a lw 90 powtórz 3 [ws :a niech "a :a*2] lw 90 np 28*2 pw 90 np 28*3 już
Wynik działania programu:
