Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 8 (2009/10) etap 2

22 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 8 (2009/10) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 3

Napisz procedurę POSADZKA :ile, po wywołaniu której będą rysowane posadzki o długości boku 450 takie, jak poniżej. Parametr :ile określa liczbę małych trójkątów w jednym rzędzie wewnętrznej kwadratowej części posadzki. Może on zmieniać się w zakresie od 3 do 14. Rysunek powinien być na środku ekranu. Poniższe rysunki przedstawiają przykładowe wywołania procedury POSADZKA dla różnych wartości parametru :ile.

Rozwiązanie:

oto posadzka :ile
 ramka
 powtórz :ile [rzad :ile]
 wróć
już

===================================================

oto kaw
 niech "bok (pkw(450*450*2))/4
 niech "bok2 225
 ukm "żółty9
 wielokąt [np :bok
 lw 90
 np :bok
 lw 135
 np :bok2
 lw 135
 ]
 lw 45
 np :bok2
 pw 135
 
 ukm "zielony9
 wielokąt [np :bok
 lw 90
 np :bok
 lw 135
 np :bok2
 lw 135
 ]
 lw 45
 np :bok2
 pw 45
już

===================================================

oto kw :bok
 niech "bok2 pkw(:bok*:bok*2)
 ukm "zielony9
 wielokąt[
 np :bok
 pw 90
 np :bok
 pw 135
 np :bok2
 pw 135
 ]
 pw 90
 ukm "żółty9
 wielokąt [
 np :bok
 lw 90
 np :bok
 lw 135
 np :bok2
 lw 135
 ]
 lw 90
 np :bok
już

===================================================

oto ramka
 cs
 pod
 ws 225
 lw 45
 powtórz 4 [kaw]
już

===================================================

oto rzad :ile
 niech "bok (pkw(450*450*2))/2/:ile
 powtórz :ile [kw :bok]
 ws (pkw(450*450*2))/2
 pw 90
 np :bok
 lw 90
już

Wynik działania programu:

 

POSADZKA 3

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 8 (2009/10) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 9 (2010/11) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.