Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 6 (2007/08) etap 2

22 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 6 (2007/08) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 1

Na rysunkach poniżej przedstawione są labirynty o różnych stopniach złożoności: 2, 3 oraz 6. Napisz procedurę LABIRYNT :n, po wywołaniu której, powstanie na środku ekranu rysunek labiryntu o złożoności :n. Odległości pomiędzy ścianami wynoszą 10. Parametr :n przyjmuje wartości od 2 do 10.

Rozwiązanie:

oto labirynt :n
 cs
 pod
 ws 5
 np :n*10
 lw 90
 np 5
 np (:n+1)*10
 pw 180
 kaw1 :n
 kaw2 :n
 kaw1 :n
 kaw2 :n
 wróć
 
 np 5
 np :n*20
 pw 90
 opu
 np 5
 ws 10
 pod
 pw 90
 np 10
 np :n*40
 lw 90
 opu
 np 10
 wróć
już

===================================================

oto kaw1 :ile
 opu
 powtórz :ile [
 np npw*20
 lw 90
 np npw*20
 lw 90
 np 10+(npw-1)*20
 lw 90
 np 10
 pw 90
 np 20
 lw 90
 np npw*20
 lw 90
 ]
 pod
 np :ile*10
 pw 90
 np (:ile-1)*10
 lw 90
już

===================================================

oto kaw2 :ile
 opu
 powtórz :ile [
 np npw*20
 pw 90
 np npw*20
 pw 90
 np 10+(npw-1)*20
 pw 90
 np 10
 lw 90
 np 20
 pw 90
 np npw*20
 pw 90
 ]
 pod
 np :ile*20
 np 30
 np :ile*10
 pw 90
 np :ile*10
 pw 90
już

Wynik działania programu:

 

LABIRYNT 10

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 5 (2006/07) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 6 (2007/08) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.