Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 1 (2002/03) etap 2

20 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 1 (2002/03) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 2

Napisz procedurę OKIENKO :a, po wywołaniu której, na środku ekranu, zostanie narysowany rysunek, taki jak obok. Parametr :a, oznacza długość boków zaznaczonych na rysunku. Zewnętrzna rama, będąca kwadratem jest większa od wewnętrznej ramy też będącej kwadratem o długość :a. Parametr :a może przyjmować wartości od 20 do 60.

Rozwiązanie:

oto okienko :a
 tlo :a
 sr :a
 wróć
już

===================================================

oto kw :bok
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok pw 90]]
już

===================================================

oto sr :a
 ukm "fioletowy5
 pw 90
 np pkw(:a*:a/2)
 lw 135
 wielokąt [powtórz 4 [powtórz 3 [
 np :a
 pw 90
 np :a
 lw 90
 ]
 pw 90
 ws :a
 ]]
już

===================================================

oto tlo :bok
 ukm "fioletowy5
 niech "bok2 (pkw(:bok*:bok*2))*3
 niech "bok1 :bok2+:a
 cs
 pod
 ws :bok1/2
 lw 90
 np :bok1/2
 pw 90
 kw :bok1
 ukm "błękitny5
 np :bok/2
 pw 90
 np :bok/2
 lw 90
 kw :bok2
już

Wynik działania programu:

 

OKIENKO

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 1 (2002/03) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 1 (2002/03) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.