„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 2
Napisz jednoparametrową procedurę/funkcję motyw, po wywołaniu której powstanie na środku ekranu rysunek złożony z kwadratów. Parametr określa liczbę czerwonych zygzaków na poziomym odcinku motywu i może przyjmować wartości od 3 do 8. Szerokość jest stała i wynosi 600.
1 |
Wynik działania programu:
motyw 8