Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 9 (2010/11) etap 2

22 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 9 (2010/11) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 3

Napisz procedurę POSADZKA :n, po wywołaniu której na środku ekranu powstanie posadzka, jak na rysunkach poniżej. Parametr :n określa liczbę rzędów złożonych z par prostokątów takich jak na rysunku pomocniczym. Może przyjmować wartości od 1 do 10. Długość boku posadzki wynosi 460.

Rozwiązanie:

oto posadzka :n
 cs
 niech "bok 460/(:n*3)
 pod
 np 460/2
 lw 90
 np 460/2
 pw 90
 ws :bok
 powtórz :n [rzad :n]
 wróć
już

===================================================

oto rzad :n
 niech "bok 460/(:n*3)
 powtórz 3*:n [kolumna :bok]
 ws 3*:bok
 lw 90
 np 3*:bok*:n
 pw 90
już

===================================================

oto p2g :bok
 opu
 ukm "brązowy3
 ukp "brązowy3
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok pw 90]]
 niech "pier pkw(:bok*:bok*2/16)
 ukm "żółty8
 ukp "żółty8
 wielokąt [np (:bok/2)
 pw 45
 np :pier
 pw 90
 np (:pier*2)
 pw 90
 np :pier
 pw 45
 np (:bok/2)
 ]
 pw 45
 np :pier*2
 lw 45
 wielokąt [
 np (:bok/2)
 pw 135
 np :pier
 lw 90
 np :pier
 pw 135
 np (:bok/2)
 pw 90
 np (:bok/2)
 lw 45
 
 ]
 lw 135
 np :pier*2
 lw 45
 pod
 np :bok
 pw 180
już

===================================================

oto p2d :bok
 pod
 np :bok
 lw 180
 opu
 ukm "brązowy3
 ukp "brązowy3
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok lw 90]]
 niech "pier pkw(:bok*:bok*2/16)
 ukm "żółty8
 ukp "żółty8
 wielokąt [np (:bok/2)
 lw 45
 np :pier
 lw 90
 np (:pier*2)
 lw 90
 np :pier
 lw 45
 np (:bok/2)
 ]
 lw 45
 np :pier*2
 pw 45
 wielokąt [
 np (:bok/2)
 lw 135
 np :pier
 pw 90
 np :pier
 lw 135
 np (:bok/2)
 lw 90
 np (:bok/2)
 pw 45
 
 ]
 pw 135
 np :pier*2
 pw 45
 pod
 pw 180
 np :bok*2
 lw 180
już

===================================================

oto p1 :bok
 opu
 ukm "brązowy3
 ukp "brązowy3
 wielokąt [powtórz 2 [np :bok pw 90 np (:bok/2) pw 90]]
 pw 90
 np :bok/2
 lw 90
 ukm "żółty8
 ukp "żółty8
 wielokąt [powtórz 2 [np :bok pw 90 np (:bok/2) pw 90]]
 np :bok/2
 lw 45
 niech "pier pkw(:bok*:bok*2/16)
 wielokąt [powtórz 4 [np :pier lw 90]]
 
 ukm "brązowy3
 ukp "brązowy3
 pw 90
 
 wielokąt [powtórz 4 [np :pier pw 90]]
 lw 45
 ws :bok/2
 lw 90
 np :bok/2
 pw 90
 pod
 ws :bok
już

===================================================

oto kolumna :bok
 p2g :bok
 p1 :bok
 p2d :bok
 np :bok*3
 pw 90
 np :bok
 lw 90
już

Wynik działania programu:

 

POSADZKA 3

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 9 (2010/11) etap 2
Next Poprzedni wpis RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.