„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 3
Napisz dwuparametrową procedurę/funkcję reg, po wywołaniu której powstaną na środku ekranu rysunki regału z książkami takie, jak poniżej. Pierwszy parametr określa szerokość rysunku i może przyjmować wartości od 100 do 600 będące wielokrotnościami 10, drugi określa liczbę półek z książkami i może przyjmować wartości od 1 do 6. Półki wypełnione są w całości losowo wybranymi książkami. Książki są w jednym z trzech kolorów, przy czym wysokość czerwonej wynosi 30, zielonej – 40, a granatowej – 50.
1 |
Wynik działania programu:
REG 600 6