Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 13 (2014/15) etap 2

11 stycznia 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 13 (2014/15) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 3

Napisz dwuparametrową procedurę/funkcję reg, po wywołaniu której powstaną na środku ekranu rysunki regału z książkami takie, jak poniżej. Pierwszy parametr określa szerokość rysunku i może przyjmować wartości od 100 do 600 będące wielokrotnościami 10, drugi określa liczbę półek z książkami i może przyjmować wartości od 1 do 6. Półki wypełnione są w całości losowo wybranymi książkami. Książki są w jednym z trzech kolorów, przy czym wysokość czerwonej wynosi 30, zielonej – 40, a granatowej – 50.
minilogia-13-z3

minilogia-13-z3-pomocniczy


Rozwiązanie:

oto reg :szer :ile
 cs
 pod
 ws (:ile*10*7+30)/2
 lw 90
 np :szer/2
 pw 90
 opu
 nogi :szer
 powtórz :ile [polka :szer]
 np 10
 nogi :szer
 wróć
już

===================================================

oto polka :szer
 ukp "brązowy
 ukm "brązowy
 opu
 wielokąt [powtórz 2[np 80 pw 90 np (:szer) pw 90]]
 np 10
 pw 90
 np 10
 lw 90
 ukm "biały
 wielokąt [powtórz 2[np 60 pw 90 np (:szer-20) pw 90]]
 ukp "czarny
 ksia :szer/10-2
 np 60
już

===================================================

oto nogi :szer
 ukp "brązowy
 ukm "brązowy
 wielokąt [powtórz 2[np 10 pw 90 np :szer pw 90]]
 pw 90
 np 10
 lw 90
 ukm "biały
 ukp "biały
 wielokąt [powtórz 2 [np 10 pw 90 np (:szer-20) pw 90]]
 ukp "brązowy
 ukm "brązowy
 lw 90
 np 10
 pw 90
 np 10
już

===================================================

oto ksiazka :ktora
 jeśli :ktora=1[ukm "czerwony]
 jeśli :ktora=2[ukm "zielony]
 jeśli :ktora=3[ukm "ciemnoniebieski]
 
 wielokąt[powtórz 2[np (:ktora*10+20) pw 90 np 10 pw 90]]
 pw 90
 np 10
 lw 90
już

===================================================

oto ksia :ile
 powtórz :ile[ksiazka los[1 2 3]]
 lw 90
 pod
 np (:ile*10)+10
 pw 90
już

Wynik działania programu:

 

REG 600 6

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Żyroskop L3GD20 – obsługa w Arduino
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 11 (2012/13) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.