„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 3
Napisz procedurę RAMKA :n, po wywołaniu której na środku ekranu powstanie ramka taka, jak na rysunkach poniżej. Ramka składa się z elementów takich, jak na rysunku pomocniczym. Parametr :n określa liczbę obwódek dookoła ramki i może przyjmować wartości od 1 do 10. Długość boku zielonego kwadratu wynosi 480.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
RAMKA 10