„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 3
Napisz procedurę EKI :n, po wywołaniu której, na środku ekranu, zostanie narysowany możliwie duży rysunek, taki jak niżej. Parametr :n, oznacza stopień złożoności rysunku. Dla :n=1 rysowany jest na środku ekranu kwadrat podzielony na cztery kwadraty, z których lewy górny jest pusty, a pozostałe zawierają narysowane literki E, ustawione jak na pierwszym rysunku poniżej. Parametr :n może przybierać wartości od 1 do 5.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
EKI 5