Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2

20 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 2

Napisz procedurę o nazwie SZTANGA  :n, która będzie rysowała sztangę taką, jak na rysunkach obok.  Parametr :noznacza liczbę ciężarków po jednej stronie. Może on zmieniać się w zakresie od 1 do 12.

Grubość ciężarków wynosi 10, odstępy między ciężarkami też wynoszą 10. Wielkość pierwszego największego ciężarka zawsze wynosi 250, a każdy następny jest mniejszy o 20. Sztanga powinna być narysowana na środku ekranu, jej szerokość wynosi 600. Na rysunkach przedstawiono wyniki wywołania procedury SZTANGA dla trzech różnych wartości parametru :n.

Rozwiązanie:

oto sztanga :n
 cs
 ukp "niebieski
 pw 90
 pr 600
 np 300
 lw 90
 p :n
 wróć
 lw 90
 np 300
 pw 90
 l :n
 wróć
już

===================================================

oto pr :bok
 ws :bok/2
 lw 90
 np 5
 pw 90
 wielokąt [powtórz 2 [np :bok pw 90 np 10 pw 90]]
 lw 90
 ws 5
 pw 90
 np :bok/2
już

===================================================

oto p :ile
 lw 90
 np 15
 pw 90
 niech "bok 250-(:ile*20)
 powtórz :ile
 [kawp :bok+npw*20]
już

===================================================

oto l :ile
 pw 90
 np 15
 lw 90
 niech "bok 250-(:ile*20)
 powtórz :ile
 [kawl :bok+npw*20]
już

===================================================

oto kawp :bok
 pr :bok
 lw 90
 np 20
 pw 90
już

===================================================

oto kawl :bok
 pr :bok
 pw 90
 np 20
 lw 90
już

Wynik działania programu:

 

SZTANGA 12

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.