„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 2
Napisz jednoparametrową procedurę/funkcję drzewo, po wywołaniu której na ekranie powstają rysunki, takie jak poniżej. Parametr określa liczbę par liści w najniższej gałęzi i może przyjmować wartości od 1 do 9. Każda kolejna gałąź ma o jedną parę liści mniej, dwie najwyższe gałązki nie mają liści. Listki mają kształt trójkąta równobocznego o długości boku 15 i ogonku o długości 20. Odległości między liśćmi są takie same jak długości ogonków, a odległości pomiędzy gałązkami są dwa razy dłuższe. Gałązki wyrastają z pnia pod kątem 60 stopni.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
OWOC