„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 1
Napisz procedurę KLUCZE, po wywołaniu której powstanie rysunek taki, jak poniżej. Klucze są rysowane pisakiem o grubości 2. Proporcje podane są na rysunku pomocniczym. Rysunek powinien być na środku ekranu i mieć wysokość nie mniejszą niż 400 i nie większą niż 450.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
KLUCZE