Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 8 (2009/10) etap 2

22 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 8 (2009/10) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 1

Napisz procedurę KLUCZE, po wywołaniu której powstanie rysunek taki, jak poniżej. Klucze są rysowane pisakiem o grubości 2. Proporcje podane są na rysunku pomocniczym. Rysunek powinien być na środku ekranu i mieć wysokość nie mniejszą niż 400 i nie większą niż 450.

Rozwiązanie:

oto klucze
 cs
 lw 135
 rzad
 rzad
 wróć
już

===================================================

oto rzad
 niech "bok (pkw(400*400*2))/6
 powtórz 3 [pomocniczy :bok]
 pw 90
 np :bok
 lw 90
 np :bok
 lw 90
 np :bok
już

===================================================

oto pomocniczy :bok
 ukp "pomarańczowy
 ukm "zielony
 ugp 2
 np :bok
 wielokąt [np :bok
 lw 90
 np :bok
 lw 90
 np :bok
 lw 90
 np (:bok/4*3)
 lw 90
 np (:bok/4)
 lw 90 
 np (:bok/4*2)
 pw 90
 np (:bok/4*2)
 pw 90
 np (:bok/4*2)
 pw 90
 
 np (:bok/4*3)
 np (:bok)
 lw 90
 np (:bok/4)
 lw 90
 np :bok]
 pw 90
już

Wynik działania programu:

 

KLUCZE

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 7 (2008/09) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 8 (2009/10) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.