Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 13 (2014/15) etap 2

10 lutego 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 13 (2014/15) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 1

Napisz bezparametrową procedurę/funkcję owoc, po wywołaniu której powstanie rysunek, taki jak poniżej. Wysokość rysunku wynosi nie mniej niż 400 i nie więcej niż 450. Wszystkie odcinki mają taką samą długość.

Rozwiązanie:

oto owoc
 cs
 pod
 ws 225
 lw 90
 np 112.5/2
 pw 30
 np 112.5
 pw 30
 opu
 ukm "czerwony
 warstwa 1 150
 ukm "pomarańczowy
 warstwa 2 120
 ukm "żółty
 warstwa 3 90
 ukm "oliwkowy
 warstwa 4 60
 ukm "zielony3
 warstwa 5 30
już

===================================================

oto warstwa :ile :kat 
 niech "kat2 150-:kat
 niech "kat3 150-(180-:kat)
 powtórz :ile-1 [
 romb :kat
 np 112.5
 lw :kat2
 np 112.5
 pw 180-:kat]
 romb :kat
 powtórz :ile-1 [
 pw :kat
 np 112.5
 pw :kat2
 np 112.5
 pw 180
 ]
 lw :kat2+30
 ws 112.5
 pw 180-:kat
już

===================================================

oto romb :kat
 wielokąt [powtórz 2[np 112.5 pw (:kat) np 112.5 pw (180-:kat)]]
już

 

Wynik działania programu:

OWOC

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis WiFi w Raspberry Pi w trybie Access Point z kartą TL-WN725N
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 13 (2014/15) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.