Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 7 (2008/09) etap 2

22 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 7 (2008/09) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 3

Napisz procedurę DYWAN :n, po wywołaniu której będzie rysowany dywan o długości boku 400, jak na rysunkach poniżej. Parametr :n może przyjmować wartości od 1 do 20.

Rozwiązanie:

oto dywan :n
 niech "bok 400/(:n*4+2+1)
 cs
 pod
 ws 200
 lw 90
 np 200
 pw 90
 ukp "oliwkowy8
 pr 400 400
 np :bok
 pw 90
 np :bok
 lw 90
 ukp "pomarańczowy
 pr 400-2*:bok 400-2*:bok
 ukp "oliwkowy8
 wróć
 ws :bok/2
 lw 90
 ws :bok/2
 war :n
już

===================================================

oto kaw :ktory :bok
 np :bok
 lw 90
 np :bok*:ktory
 pw 90
 np :bok
 pw 90
 pr :bok*2*:ktory+:bok :bok
 np :bok*:ktory 
 lw 90
już

===================================================

oto pr :bok1 :bok2
 wielokąt [powtórz 2 [np :bok1 pw 90 np :bok2 pw 90]]
już

===================================================

oto rzad :ile
 niech "bok 400/(:ile*4+2+1+2)
 pr :bok*:ile*2+:bok*2 :bok
 np :bok
 powtórz :ile [kaw npw :bok]
 ws :bok*2*:ile
 pw 90
już

===================================================

oto war :n
 powtórz 4 [rzad :n]
już

Wynik działania programu:

 

DYWAN 20

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 7 (2008/09) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 8 (2009/10) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.