Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2

20 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 1

Napisz procedurę MASKA, po wywołaniu której będzie rysowana kolorowa maska. Do pomalowania maski należy użyć trzech dowolnie wybranych barw, rozmieszczając je tak, jak na załączonym rysunku. Rysunek maski powinien być możliwie duży i umieszczony na środku ekranu.

Rozwiązanie:

oto maska
 twarz 299
już

===================================================

oto twarz :bok
 niech "mini :bok/6
 niech "sr :mini*2
 cs
 pod
 ws :bok/2
 lw 90
 ws :bok/2
 pw 90
 ukm "czerwony
 kw :bok
 np :mini
 lw 90
 np :sr
 pw 90
 ukm "żółty
 kw :sr
 np :sr
 pw 90
 np :mini
 lw 90
 ukm "niebieski
 kw :sr
 lw 90
 np :sr
 pw 90
 kw :sr
 lw 90
 np :mini*3
 lw 90
 np :mini*3
 pw 180
 ukm "żółty
 sk :mini
 wróć
już

===================================================

oto sk :bok
 powtórz 4 [kaw :bok]
już

===================================================

oto kw :bok
 wielokąt [powtórz 4 [np :bok lw 90]]
już

===================================================

oto kawm :bok
 kw :bok
 np :bok
 lw 90
 np :bok/2
 pw 90
 kw :bok
 pw 90
 kw :bok
 lw 90
 np :bok
 pw 90
 np :bok/2
 lw 90
 kw :bok
już

===================================================

oto kaw :bok
 kawm :bok
 lw 90
 np :bok
 pw 90
 np :bok/2
 kw :bok
 np :bok/2
 pw 90
 np :bok
 lw 90
 kawm :bok
 np :bok
 pw 90
już

Wynik działania programu:

 

MASKA

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 1 (2002/03) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.