„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 1
Napisz procedurę MASKA, po wywołaniu której będzie rysowana kolorowa maska. Do pomalowania maski należy użyć trzech dowolnie wybranych barw, rozmieszczając je tak, jak na załączonym rysunku. Rysunek maski powinien być możliwie duży i umieszczony na środku ekranu.
Rozwiązanie:
1 |
Wynik działania programu:
MASKA