„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 2
Napisz procedurę ZAMEK :n, po wywołaniu której na ekranie powstanie rysunek zamku taki, jak na rysunkach poniżej. Długość boku trójkąta tworzącego daszek wieży jest większa od długości boku kwadratu tworzącego okienko o 4 1 jego długości. Parametr :n określa liczbę okienek zamku i może przyjmować wartości od 4 do 24. Szerokość zamku jest stała i wynosi 760
1 |
Wynik działania programu:
zamek 9