Hobbyspace.pl – blog dla hobbystów

Porady, projekty, recenzje dla fanów elektroniki i programowania

  • O blogu
  • Strona główna

Social

Szukaj

Kategorie

  • Arduino
  • Bez kategorii
  • FPGA
  • Logomocja
  • Raspberry Pi
  • Robotyka
  • STM32
  • WiFi

Ostatnie wpisy

  • Instalacja Raspberry Pi Camera v2
  • Raspberry Pi – włączenie SSH
  • Podłączenie Raspberry Pi do Internetu
  • Zmiana układu klawiatury Raspberry Pi
  • Raspbian – logowanie się do systemu, zmiana hasła, dodawanie i usuwanie użytkowników, zmiana uprawnień

Najnowsze komentarze

  • Darek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Tomasz - Jak przywrócić pełną pojemność karty SD?
  • Mirek - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • Skodnik4x4 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD
  • seniak2 - RNS-510 – aktualizacja mapy z karty SD

Archiwa

  • wrzesień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • lipiec 2015

Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 1 (2002/03) etap 2

20 czerwca 2016 przez ZKeram·Możliwość komentowania Rozwiązanie zadania 3 z konkursu miniLOGIA 1 (2002/03) etap 2 została wyłączona
Fb-Button

„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).

W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.

Zadanie 3

Napisz procedurę EKI :n, po wywołaniu której, na środku ekranu, zostanie narysowany możliwie duży rysunek, taki jak niżej. Parametr :n, oznacza stopień złożoności rysunku. Dla :n=1 rysowany jest na środku ekranu kwadrat podzielony na cztery kwadraty, z których lewy górny jest pusty, a pozostałe zawierają narysowane literki E, ustawione jak na pierwszym rysunku poniżej. Parametr :n może przybierać wartości od 1 do 5.

Rozwiązanie:

oto eki :n
 ukp "niebieski
 cale :n 497.5
już

===================================================

oto cale :n :wys
 cs
 ws :wys/2
 lw 90
 np :wys/2
 pw 90
 powtórz :n [war :wys niech "wys :wys/2]
 wróć
już

===================================================

oto e :a
 np :a*5
 pw 90
 np :a*3
 pw 90
 np :a
 pw 90
 np :a*2
 lw 90
 np :a
 
 lw 90
 np :a
 pw 90
 np :a
 pw 90
 np :a
 lw 90
 np :a
 
 lw 90
 np :a*2
 pw 90
 np :a
 pw 90
 np :a*3
 pw 90
już

===================================================

oto kw :wys
 niech "a :wys/5
 e :a
 powtórz 4 [np :wys pw 90]
 
 pw 90
 np :wys*2
 lw 180
już

===================================================

oto war :wys
 niech "a :wys/2
 powtórz 3 [kw :a]
 pw 90
 np :a
 lw 180
już

Wynik działania programu:

 

EKI 5

 

Plik Logomocji z rozwiązaniem zadania do pobrania.

Imagine Logo Logomocja miniLOGIA

Nawigacja wpisu

Poprzedni Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 2 z konkursu miniLOGIA 1 (2002/03) etap 2
Next Poprzedni wpis Rozwiązanie zadania 1 z konkursu miniLOGIA 2 (2003/04) etap 2
Proudly powered by WordPress. Theme: Flat 1.5.7 by YoArts.