„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 1
Napisz procedurę WIANEK, po wywołaniu której powstanie rysunek taki, jak poniżej. Boki wszystkich figur są jednakowej długości. Rysunek powinien być na środku ekranu i mieć wysokość nie mniejszą niż 400 i nie większą niż 450.
Rozwiązanie:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 |
oto wianek niech "bok 92.5 cs pod pw 30 ws :bok lw 60 opu powtórz 6 [kaw :bok] wróć już =================================================== oto romb :bok :kat wielokąt [powtórz 2 [np :bok pw :kat np :bok pw (180-:kat)]] pw :kat już =================================================== oto kaw :bok lw 30 np :bok pw 30 ukm "pomarańczowy8 romb :bok 150 ukm "oliwkowy5 romb :bok 120 ukm "błękitny romb :bok 90 np :bok pw 150 np :bok lw 90 już |
Wynik działania programu:
WIANEK