„miniLOGIA grafika w Logo” to konkurs informatyczny dla uczniów szkół podstawowych województwa mazowieckiego organizowany przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów (OEIiZK) na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs składa się z trzech etapów, podczas których uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania graficzne w językach Logo lub Python (z zainstalowanym modułem turtle).
W serii artykułów przedstawię rozwiązania zadań w języku Logo, opracowane przeze mnie podczas przygotowywania się do konkursu. Jako środowisko, w którym opracowywałem rozwiązania zadań wykorzystałem zalecane przez organizatora oprogramowanie Logomocja-Imagine.
Zadanie 1
Napisz bezparametrową procedurę/funkcję kwiat, po wywołaniu której na środku ekranu powstanie rysunek, taki jak poniżej. Odległości pomiędzy punktami siatki na rysunku pomocniczym wynoszą 8.
Rozwiązanie:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 |
oto kwiat ukp "czarny ukm "żółty cs pod kaw2z1 powtórz 6 [ wróć pw npw*60 np 8*19 kaw2z1] wróć już =================================================== oto kaw2z1 pod ws 8*9 lw 60 np 8*5 pw 60 powtórz 6 [kawz1] lw 60 ws 8*5 pw 60 np 8*9 już =================================================== oto kawz1 niech "bok 8*4 wielokąt [np :bok pw 60 np :bok lw 120 powtórz 3 [ np :bok lw 60] np :bok] pod lw 60 np :bok pw 60 np :bok+8 pw 60 już |
Wynik działania programu:
KWIAT